Revell 03843 Eurofighter "Luftwaffe 2020 Quadriga"

40491_rd.jpg
  • nowość
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 105,00 zł 105.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Revell
Kod produktu: E6BD-87859

Opis

Eurofighter Typhoon lub EF-2000 to przedsięwzięcie konsorcjum złożonego z trzech koncernów: Alenai Aeronautica, BAE Systems oraz EADS. Budowany przez cztery państwa Eurofighter jest dolnopłatem w układzie delta z przednim usterzeniem typu kaczka. Jego podstawowym zadaniem jest prowadzenie walk powietrznych i atakowanie spoza zasięgu wzroku. Może on także atakować cele naziemne. Eurofighter charakteryzuje się dużš zwrotnociš przy lotach naddwiękowych. Nowoczesne silniki pozwalajš mu lecieć z prędkociš naddwiękowš bez korzystania z dopalacza. Typhoon uzbrojony jest w wewnętrzne działko Mauser BK27 kalibru 27 mm. Na trzynastu węzłach podskrzydłowych (4+4) i podkadłubowych (5) można podczepić rakiety BVRAAM (Rakieta Powietrze - Powietrze, atakujšca spoza zasięgu wzroku), ASRAAM (Zaawansowana Rakieta Powietrze - Powietrze Bliskiego Zasięgu), pociski-zasobniki (powietrze - ziemia) Storm Shadow lub Taurus. W arsenale samolotu Typhoon znajdujš się także pociski powietrze - ziemia: Brimstone i DWS 37, oraz bomby kierowane wišzkš laserowš (wymagany laserowy desygnator celu). Pokładowy system kontroli uzbrojenie zajmuje się monitorowaniem, testowaniem i odpalaniem arsenału podczepionego pod skrzydłami. Tarczš EF-2000 jest zintegrowany system wykrywania i zakłócania emisji elektromagnetycznych (ESM/ECM) zwany DASS składa się on z aktywnych głowic zakłócajšcych, anten wykrywajšcych emisje, przedniej i tylnej stacji ostrzegawczej (RWR) oraz systemu wyrzutni pułapek termicznych (flary) i radarowych (dipole). Wykrywaniem / ledzeniem zajmujš się (podobnie jak w rosyjskim MiGu-29) dwa systemy. Pierwszym z nich jest czujnik termiczny skierowany do przodu (FLIR) współpracujšcy z termicznym systemem wykrywania i ledzenia IRST. Drugš parš oczu jest oczywicie wielozadaniowy radar Dopplerowski ECR 90, pracujšcy w pamie X. Budowany on jest przez konsorcjum Euroradar składajšce się z brytyjskim firmy Marconi Electronic Systems, ENOSA z Hiszpanii, FIAR z Włoch oraz Daimler Chrysler Aerospace (DASA) z Niemiec. Pilot Eurofightera siedzi w kokpicie wyposażonym w sterowanie głosowe. Dodatkowo na przepustnicy i dršżku umieszczono około 25 przycisków sterujšcych. Informacje przedstawiane sš na wielofunkcyjnym wywietlaczu refleksyjnym MHUD i trzech kolorowych wywietlaczach wielofunkcyjnych MHDD na konsoli . Uzupełnieniem jest nahełmowy system prezentacyjny HMS. Zastosowano fotel wyrzucany Martin Baker Mk16A typu 0-0. Ponieważ samolot jest niestabilny statycznie, bezporednim sterowaniem zajmuje się komputer pokładowy, zawiadujšcy powierzchniami sterowymi i mechanizacjš płata za pomocš cyfrowego systemu fly-by-wire. EFA napędzany jest dwoma dwuprzepływowymi silnikami odrzutowymi Eurojet EJ200, każdy dajšcy 60 kN cišgu, a po włšczeniu dopalaczy 90 kN. Silniki sš sterowane cyfrowo. Dane techniczne: Prędkoć maksymalna: 2124 km/h, prędkoć wznoszenia: 315 m/s, pułap maksymalny 19812 m, zasięg maksymalny: 3790 km, uzbrojenie: stałe-1 działko Mauser kal.27mm, podwieszane-do 7500kg.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl