Tamiya 24021 Toyota Celica XX 2800GT
Opis
[Przedstawienie wyglądu wyczynowego samochodu sportowego w nowej erze] Toyota Celica została ogłoszona w październiku 1970 roku jako pierwszy samochód specjalistyczny w Japonii. Celica XX to model wyposażony w 6-cylindrowy silnik, który został dodany jako wyższa klasa. W lipcu 1981 roku pojawiła się druga generacja, która przyjęła ostry, klinowaty korpus oparty na prostych liniach. Najwyższej klasy Celica XX 2800GT jest wyposażona w 6-cylindrowy rzędowy silnik 5M-GEU o pojemności 2759 cm3, wyposażony w EFI (elektroniczny wtrysk paliwa), który zapewnia maksymalną moc 170 koni mechanicznych. Oprócz wysokich osiągów, wnętrze było również luksusowe i satysfakcjonujące, obejmując siedzenia z ośmioma rodzajami funkcji regulacji i elektroniczny wyświetlacz, który precyzyjnie wyświetla informacje w czytelny sposób. Jako postać wizerunkową wyznaczono także Colina Chapmana, założyciela Team Lotus, który w tym czasie rywalizował w F1. Jako tytuł Super Grand Sports, Celica XX 2800GT ukazuje wygląd sportowego samochodu o wysokich osiągach z nowej ery. [Zarys modelu] ★ Plastikowy zestaw montażowy, który odwzorowuje wyczynowy sportowy samochód Toyoty, najwyższej klasy Celica XX, 2800GT, który pojawił się w lipcu 1981 roku. ★ Skala 1/24, długość całkowita 195 mm, wysokość całkowita 52 mm, szerokość całkowita 74 mm. ★ Ostry kształt klina (typ klina) oparty na linii prostej jest modelowany tak, jak w rzeczywistym pojeździe. ★ Chowane reflektory można otwierać i zamykać. ★ Spód podwozia, taki jak przednie kolumny MacPhersona, tylne zawieszenie wahaczy i rura wydechowa, ma wystarczający efekt trójwymiarowy. ★ Wnętrze jest łatwe do wykonania z niewielkiej liczby części i ma realistyczne wykończenie. ★ Licznik cyfrowy jest reprezentowany przez suwak. ★ Opony są wykonane z gumy syntetycznej z realistycznym wzorem bieżnika. ★ Koła są częściami platerowanymi, z zaślepką środkową jako oddzielną częścią. ★ Przednimi kołami można kierować. ★ Kierowca